Hedef kitle
Hedef kitlenizi tanımanız, onların tercihlerini ve ihtiyaçlarını iyi anlamanız işletmenizin başarısı ve başarılı gelişmesi için çok önemlidir. Yandex.Metrica ile ziyaretçilerinizin etkileşim ve sadakat derecesini, bulundukları konum, kullandıkları cihaz ve tarayıcı türlerini öğrenin. Yandex.Metrica raporlarınızı müşterileriniz hakkında çevrimdışı olarak edindiğiniz verilerle tamamlamayı da ihmal etmeyin.
Coğrafi konum bilgileri
Ziyaretçilerinizin geldiği ülke ve şehirleri bilmeniz size işletiminizin gelişmesi için yeni fikirler sağlayabilir. Ayrıca hizmet verdiğiniz bölge dışındaki bölgelerden gelen ziyaretçiler işletmenizin hangi bölgelerden talep gördüğünü gösterecektir.
Kullanıcı etkileşimi
Bir oturum süresince kullanıcının sitenizin kaç sayfasını görüntülediğini ve sitenizde geçirdiği süreyi analiz ederek hedef kitlenizin site içeriğinizle ne kadar ilgilendiğini değerlendirin. Sitenizdeki veri trafiğinin gün boyunca nasıl değiştiğini analiz ederek hedef kitlenizin aktif saatlerini tespit edin.
Müşteri sadakati
Sitenize yeni gelen ziyaretçilerin daimi müşterileriniz olan kullanıcılara oranını bilmek de yararlı olur. “Müşteri sadakati” grubundaki özel raporlarda en son ziyaretten sonra geçen süre ve ortalama ziyaret sıklığı tespit edilir. Böylelikle ziyaretçilerinizin sitede alım yapmadan önce siteye ortalama olarak kaç kere geri döndüğünü değerlendirebilirsiniz.
Teknolojik özellikler
Ziyaretçilerin sitenizle etkileşiminden elde ettiğiniz olumlu veya olumsuz sonuçlar bazen kullandıkları cihaz veya tarayıcı türlerine bağlı olabilir. Örneğin bir kullanıcı site içeriğini beğenmediği için değil, sayfanın ekranda bozuk görünen tasarımı yüzünden sitenizden ayrılabilir. Ziyaretçilerin kullandıkları cihaz türleri, işletim sitemleri, tarayıcı sürümleri ve ekran çözünürlüğü gibi bilgilere sahip olan site sahibi sitesinin her türlü platformlarda nasıl çalıştığını kontrol ederek sayfa tasarımını da kullanılan teknolojilere uygun olarak güncellenebilir.
Ziyaretçiler hakkında kendi bilgileriniz
Ziyaretçilerinizin Yandex.Metrica’nın varsayılan olarak saptamadığı site kullanım özelliklerini tespit edebilmek için 1000 adete kadar özel parametre tanımlayabilirsiniz. Bu şekilde ayrıca site istatistiklerinizi CRM’inizdeki özel müşteri verilerinizle tamamlayabilir ve “siteyi son ziyareti 3 ay önce gerçekleşenlerden en yüksek ortalama satış tutarına sahip kişiler” gibi spesifik segmentler bazında müşteri davranış özelliklerini ayrıntılı olarak inceleyebilirsiniz.
Reklam engelleyicilerin varlığı
Site ziyaretçilerinin reklamları engelleyip engellemediğini ve ne kadar aktif engellediklerini kullanıcıların en popüler engelleyici programları kullanımını analiz eden özel raporlarla değerlendirmeniz mümkündür.
Servisi birkaç dakikada kullanmaya başlayın
Yandex.Metrica’yı kullanmaya başlamak için kullanıcı hesabınızı oluşturun,
sayaç kodunu alın ve aldığınız sayaç kodunu sitenizin tüm sayfalarına ekleyin.